Saifuddin Abdullah

Demokrasi matang perlu demi perubahan UMNO

Posted on: September 13, 2008

Sejak lebih sedekad saya menyatakan kita perlu melakukan perubahan untuk mewujudkan politik baru, iaitu demokrasi yang lebih matang. Dalam parti seperti UMNO, ahli-ahli akar umbi mempunyai tiga permintaan utama; mereka mahu suaranya didengar, peranannya diiktiraf dan isu-isunya ditangani dengan cara yang berorientasi mereka. Demokrasi matang bermakna ahli-ahli berpartisipasi dengan penuh dan aktif termasuk dalam membuat keputusan. Dalam konteks ini, kenyataan Dato Seri Najib supaya bahagian-bahagian UMNO menilai keputusan peralihan kuasa yang telah dibuat oleh Majlis Tertinggi adalah tepat dan perlu disokong. Ia adalah penghakupayaan (empowerment) ahli-ahli UMNO, iaitu satu langkah utama ke arah perubahan UMNO bagi mewujudkan politik baru dan demokrasi lebih matang.

(Kenyataan media Dato Saifuddin Abdullah, Naib ketua UMNO Temerloh)

4 Respons to "Demokrasi matang perlu demi perubahan UMNO"

Pak Lah mesti turun demi masa depan UMNO. Leaders come and go but the party and its spirit should remain. Kenyataan Muhidyin perlu dilihat sebagai komen jujur untuk masa depan parti. Fikirlah sekali untuk UMNO dan bukan diri sendiri

Nampaknya Najib pun sudah mula menyokong peralihan kuasa dipercepatkan. Tolongla presiden, bagi laluan pada org lain pulak.

parti yang telah menjangkau usia lebih 50 thn sepatutnya bertambah matang. Demi masa depan bangsa dan agama peralihan kuasa ini perlu dipercepatkan. Demi generasi akan datang. PArti tidak salah yg salah pemimpin, sedarlah …..
Akar umbi perlu bersuara.. Lantanglah membela bangsa, jika tidak binasalah kita..
Era baru lihatlah dimana guru-guru yg suatu ketika dahulu peneraju utama umno..

kini golongan korporat dan org yg rakus kepada kuasa dan harta menguasai umno.

kalau pak bodowi paham takpe. masalahnyer die tak paham. 2004 menang besar bukan kerana die terer. rakyat bagi dia cuba. reform konon. tak yah la citer. wat sakit ati jer. nasihat sy pd pak bodowi. serah la tanggung jawab negara pd yg layak demi rakyat malaysia. pas tu pak bodowi leh g honeymoon ngan mamajin kemana2 jer. rakyat tak ambik kesah asal pak bodowi n mama jin happily enjoy kat oversea. umah kan dah ader kat perth.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

September 2008
M T W T F S S
« Aug   Nov »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Gambar

PWTC UMNO 09

PWTC UMNO 09

PWTC UMNO 09

PWTC UMNO 09

PWTC UMNO 09

PWTC UMNO 09

PWTC UMNO 09

PWTC UMNO 09

Syarahan Akademi Belia Anjuran Akademi Belia

Syarahan Akademi Belia Anjuran Akademi Belia

More Photos
%d bloggers like this: